~fOllOw mE, i'll fOllOw U~

Friday, May 29, 2015

Jiwa Guru

Tadi sekolah aku ada celebrate teachers day.
Then ada lah part kena nyanyi lagu Kami Guru Malaysia.

What i wanna emphasize kat sini is aku takleh betul lah kalau nyanyi lagu tu.
I dunno why.. aku akan rasa sebak nak nangis.
Rasa macam sayu sebak and rasa nak mendidik dengan seikhlas hati.
Tadi lagi lah kan kita sing along depan murid.
Aku takleh tengok muka bebudak tu.
Bila tengok muka innocent dorang tu.. lagi laaa aku rasa sebak.
Terfikir cukup baik dah ke aku didik dorang.
Rasa nak berusaha sesungguh ajar dorang sume.
Cikgu sayang korang weyhhh..
Seriously nak menitik air mata jantan aku tadi.
Haha.
Tapi aku harus control macho.
Penat gak aku nak control rasanya tadi.
Sampai tak terkeluar suara aku nyanyi.
Gila over nya aku. Mihmih.

InsyaAllah aku akan mendidik anak-anak didikku dengan seikhlas ati.
Takde apa aku harap kecuali kejayaan mereka.
Wah rasa cam matangnya diri bila cakap cani. Haha choiii haktui.
Tapi betullah.. jiwa guru tu makin ada dalam diri.
Walhal dulu aku tak minat jadi sebijik cikgu.
Sebijik pun boleh kauu..

Ada part kita rasa stress dengan kerjaya sebagai guru.
Macam-macam kerenah nak kena hadap.
Tapi itulahh bila tengok muka innocent murid-murid..
Keletah dorang tu.. rasa bahagia pulak..
Kita tetapkanlah dalam ati kita.
Ikhlas mendidik kerana Allah taala.
Tak payah fikir benda lain.
Fikir redha Allah.
Memang jadi cikgu tak kan nya kau nak jadi kaya.
Tapi mulianya tu ada.
InsyaAllah.

Oke nanti kita up gambor lenkali.
Malas nak up.

Thank you so muchhhh for those presents.
Ticer terharuuu sanad. Haha.

No comments: