~fOllOw mE, i'll fOllOw U~

Saturday, May 8, 2010

Kesah Seorang Beliau

dolu, sayep ade sowank kawan yg shangat baek, kelakor,
b'akhlak mulia, patriotik, sirap limau, biskut meri, tayar beskal Joyah n bla3
sayep windoo beliau..
dolu2 kite slalu lepak sesame..
nek beskal keliling kmpung dengan bergaye,
x pown curik motor abang ko.. rempit r kunon2..
then, lepak2 kat port besh kite smbil pelahap mkn eskrim dgn jayanye
pastu kite slalu melalak sesame..
sore kite mmg superb, sampai kene sound..adehh
pastu kite slalu solat jemaah sesame *okeh, ni sayep tipoo..haks3*
terlalu manyak kenangan manis, masam, masin n pedas kite besame..
siyes, sayep windoo saat2 itoo
ouh, tapi skunk kite da lost contact maa..
ko katne skunk der??


sampai skunk, sayep still hengat sbijik perbualan kami
pade satu petang yang best, kite ngah lepak cam biasak
sambil makan cekidish, ko tanye aku..,,


(background music nye..sore merdu burung2 n angin sepoi2 x reti bahase..)
beliau: weyh, ko sayuk aku x?
sayep: opkosh benci sayunk giler2 babeng..
beliau: hiks3.. *gelak jin*maceh..ngape ko sayunk aku ek?
sayep: bikos, ko giler babeng besh sangat2..
beliau: yeah, aku taw tu *poyo tol dak neyh* aku pown sayunk ko gak!
sayep: maceh, aku tade syiling nak bagi.. penampar de la..hua3
beliau: bodoh, ni aku nak tanye ko soklan cepu perak.. kalo r aku diberi mase
selame 60 minit untok jumpe seseowank sblom aku mati, agak2 aku nak jumpe sape eks?
sayep: jumpe aku kowt!! haks3 *gelak guling*
beliau: yeah, anda betoi.. tahniah anda memenangi pakej pcutian ke neraka! haks3 *sial ko beb*
ko nak taw x ngape aku nak jumpe ko?
sayep: taw! bikos ko nak bagi sume harta2 pusake ko kat aku an an an an..
beliau: (sambil menolak kepale hotak aku) banyak r.. ko nak taw x ngape?
sayep: (sambil menolak kepale hotak beliau *revenge seyh*) nak la "ngokngek" kepale senget.. byk ckp lak
beliau: okeh2.. sebab aku nak ajak ko mati skalik.. x besh la aku mati sowank2.. ckp sayunk an an an
sayep: cistt bedebah.. ko mmg kawan aku yg TERBAEK!!!
(lalu aku merampas sume cekidish beliau..aku ngap sowank2..sengal!)


agagaga.. neyh ler dikatokan kawan seidop semati..
huhu.. ko memang wat idop aku merana hepi doe..
ko da palitkan taik ayam sebuah memori yang indah lam idop aku yg palat neyh..
i lebiu bebeh.. miahaha
tapi, ko katne skunk? ari tu aku dengar ko kat uganda Penang..
tol ke? rase nye ko blom arwah lagik an?
haish~ kang x pasal2 aku wat entry sal owg mati le puleks
kalo ko t'bace blog aku.. sile kontek aku..
tp sape ko an? ko adela ko n ko bkn aku maopon pakcik kordi n lembu beliau






nota kaki ayam: arap ley jumpe beliau sblom matahari terbit sblh barat, sblom kuceng b'tanduk, sblom sirap limau pupus..yeah!!

No comments: