~fOllOw mE, i'll fOllOw U~

Wednesday, August 8, 2012

Tora Datang Lagi

Salam...
Selamat berpuasa sume orang *masalahnya ade ke orang ni?* .. :)

setelah sekian lama aku menyepi umpama laut yang tak bertepi..huhu
hari ini aku kembali menulis di sini.. hehe :)
lame giler babas aku tak hapdate ini blog.. sedih betol.
hampir 8 bulan.. cukup lama kott.. hewhew

*tetibe*

tah laa.. itu hari mood aku nak ber'blog' memang takde. pheww.
realiti sebenarnya aku kering idea.haha. loser giler.
aku macam lost. tak tahu nak tulis ape. last-last aku 'private'kan sajork blog ni. kuikui. :p

sepanjang tempoh ini,
macam-macam benda dah aku lalui..
sedih, gembira, manis, masin, palat sume ade..
aku nak la jugak share barang sebijik dua.. hohoho horlicks!

tapi kenangan yang paling aku tak dapat lupa cuma satu..
saat kehilangan arwah abah aku.. :'(
tanggal 4/4/2012 abah aku pergi meninggalkan aku...
masuk hari ni genaplah 4 bulan 4 hari abah aku takde..
kehilangan.
memang cukup terasa kehilangan tu..
kadang-kadang aku rasa macam abah aku masih ada..
kadang-kadang aku rasa macam tak percaya..
cepatnya abah aku pergi.
satu perkara aku agak terkilan,
di saat-saat akhir abah aku hembuskan nafas yang terakhir aku takde di sisi abah.
masa abah sakit hari tu pun aku sempat jaga dia kejap je.. :'(
tapi aku tahu sebagai umat islam.. aku kene terimakan sume tu.. qada' dan qadar Allah swt.


"كُلُّ نَفۡسٍ۬ ذَآٮِٕقَةُ ٱلۡمَوۡتِ‌ۗ وَنَبۡلُوكُم بِٱلشَّرِّ وَٱلۡخَيۡرِ فِتۡنَةً۬‌ۖ وَإِلَيۡنَا تُرۡجَعُونَ"
"Tiap-tiap diri akan merasai mati dan Kami menguji kamu dengan kesusahan dan kesenangan 
sebagai cubaan dan kepada Kamilah kamu semua akan dikembalikan."

Surah Al-Anbiya’: 35

sumpah aku rindu abah aku..
apa yang dapat aku buat sekarang cuma banyak-banyak berdoa untuk kesejahteraan arwah..
banyakkan sedekah bacaan al-quran.. moga abah tenang di sana.. :)

ok dah, habis cite pasal tu.
sekarang ni aku dah masuk semester 6 kat maktab.
now on, cehh now on siot.. haha
sekarang aku tengah praktikal kat sekolah.. untuk 2 bulan.
praktikalnye dekat SK. Hutan Kampung, Alor Setar.
aku memang rasa macam terkena sebuah kejutan elektrik bila tengok budak-budak kat sekolah ni..
nakal diorang ni.. pehhh kalah monyet.
memang budak hutan betul.. huhu jahat giler mulut aku.
tapi siyes cakap lah beb.. budak-budak dia giler babun punya nakal.
aku memang tak tahu nak cakap ape lah.. nak marah pun tak jadi, buat lemah lembut pun tak jadi.
memang menguji kesabaran aku di bulan puasa ni.
aku harap bile korang dah besar, korang jadilah manusia ye budak-budak.

lagik.. ape ye lagik..
haa aku makin hensem sekarang.. hakhaktuii
aku tak sabar nak tunggu 16hb.. nak balik kampung.. yahooo massenger!
nak raya dah kite kan nokss... tak percaya mak!

oke lah, jap lagi aku ade kelas.. blah dulu..
have a nice day ebelibadi!

wassalam :)


Nota Kaki: aku rindu abah.. :'(

1 comment:

didie noxious said...

tabahla wahai kawan...
gud luck to b a great ticher!