~fOllOw mE, i'll fOllOw U~

Saturday, April 11, 2015

Hiking

Hiking.
I doooo love hiking.
Seriously you. :)
I found out yang i suka this kind of activity since i was in secondary school.
But too bad i dont have too many chance untuk buat this kind of activity.
I iz suka aktiviti lasak hokeii.. jangan ingat aku lembik sangats. Giteww.

The best experience ever adalah masa i form 4.
I involved dengan camping in negeri sembilan.
If not mistaken lah, tempat tu nama Kem Batu Maloi.
Seriously bestt gilaaa activity kat situu.
The best part must be hiking lah kan..
You know what.. i just really love jungle.
Serius uols. Aku suka gila menikmati keindahan nature.
Segala macam bunyi dalam hutan tu aku suka gila.. which is calming bagi iols.
And i still remembered yang i penah berenang ngan katak yang seriously besar gila kat situ.
Masa tu aktiviti explore one of cave kat situ.
Then ada aliran air sungai tau dalam cave tu.. ok at first i'd so much fun redah sungai tu.
Then it comes into the most horrible thanggg bila ada family katak tengah berenang dengan girangnya di kaki i.
Apak geli oke. Rasa taktahu mana arah tuju masa tu.
Daim it. Haha. I really afraid of frog.

Actually kan.. aku bukan nak story pasal kat atas tu.
Aku telah terpesong story tanpa aku sedari.
Sebetulnya aku nak share story aku hiking kat Bukit Wawasan which is located in Puchong.
Kau nampak tak betapa aku ni dah melalut kat atas sana. Mihmih. Just ignored it. :p

So yeah, last weekend i'd so much funnnn hiking kat bukit wawasan itew.
Masa hari aku pergi tu, track dia agak licin due to hujan malam tu.
So, agak challenging jugek lah kan.
Untuk kita sampai ke puncak dia, basically akan take times selama almost one hour.
Hutan dia cantik and ada anak sungai kecil yang sangat jernih and flow dengan comelnya..
Ada ke sungai flow dengan comel? Heh.
Dan aku baru tahu bahawasanya bukit tu juga well known as ayer hitam forest apebenda tah namanya.
This forest under jagaan UPM.
Aku juga dapat tahu ada satu sungai yang sangat cantik kat sini, tapi kita takleh masuk.
Kalau masuk jugek, maknanya kita telah menceroboh. Giteww kau nyah.
And you boleh gugel pic tempat tu dengan search syurga tersembunyi.
Aku sendiri pun tak penah gugel. Member aku la cakap cemtu.
Kalo takde, maknanye beliau telah tipuin guwe.
Cani ah. Bagi ar peluang orang nak masuk.
Orang nak tengok je pun tempat tu.. bukan nak kotorkan. Sobs. Sedih tahu.

Yayyy! COYG! Teehehe.
Face expression tak excited punss

Bukit ni kebiasaannya ramai aunty and uncle chinese yang duk hiking.
But then, they were soooo friendly.
Dorang akan greet kita dengan ramah sekali if terserempak.
Penat jugak aku nak reply wish good morning dengan termengah-mengah kat dorang.
Dorang takpe ar nak turun bukit, aku ni sedang mendaki.
Hokhok.
Puncak bukit dia tak cantik sangat sebab kita takleh tengok view kat bawah.
Sebab apa?
Sebab banyak pokok-pokok tinggi. Huu.
Dia tak cam Broga Hill.
So aku lepak kejap je kat puncak dia.
Lepas tu turun bukit and wefie. Hehe.
Banyak pic yang aku nak share, tapi punyalah lama every single pic tu duk loading.
So batalkan sajo niat itew, next time aku up balik.

So, for those yang suka hiking.. you guys boleh try pegi Bukit Wawasan ini.
Nama dia tak commercial kan.
Letak ah nama yang best sikit. Cam skema gila nama camtu.
Eh suka hati aku je nak kondem kheen. Cepuk kang.

Till then, bubye! :')

No comments: