~fOllOw mE, i'll fOllOw U~

Wednesday, June 3, 2015

It's Holiday!

Heyyy! It's school holiday. :')
Im such a happy raccoon when it comes to this. ha-ha.
Sape tak suka holiday kheen.
Yayy 2 weeks iols cuti uols. Memang ni laa yang aku duk tunggu-tunggu.
Jangan jeles hoi.
Chaii berlagak pulak haku. :'p

Oh ya, for second time aku drive seniri balik kampung.
Nampeknya konpiden level aku dah makin tinggi. Syabas meri bheti. hiks!
Tapiiiii aku ada experience yang sangat very-the-tak-boleh-blah tau masa balik kampung aritu.
Masa sampai kat gombak tuuuu, aku telah melalui satu perjalanan yang sangat berliku-liku.
Serius sangat berliku-liku.
Mana tak berliku kalau aku pi drive kot jalan gombak lama. Scary noks jalan dia.
Kalau aku sensorang memang aku dah patah balik, scary kot weii jalan dia.
Tapi disebabkan me and my sis nak explore jalan tuu.. so kita follow the flow.
Bajet Dora the Explorer sangat aku kann.. Masa aku kecik-kecik dulu rambut aku macam Dora.
Sadiss..
Kalau malam, memang takdenya aku nak explore. Penuh dengan kisah seram kan jalan gombak lama ni. Cuba korang gugel lewww.. takut Mak Jemah nak bacewww..

Ni haa jalan itewww

View sepanjang jalan sangat cantik baq ang. Well, aku kan suka hutan.
Memang hutan laa kanan kiri jalan. Then, yang paling best kita jumpa water fall.
Monyet melintas jalan pun hado. Sejuk and nyaman je view dia tau.
Tapi seriously memang adventurous la jalan dia.. nak jumpa sebijik dua kereta pun payah.
Bila nampak kereta on the other road side terus aku bersorak keriangan bak kanak-kanak ribena.
Speed limit pun kena jaga sebab jalan dia bak ular dipalu. Betul ke tidok peribahasa aku tu.
Kang jadi peri tak reti bahasa pulak.
Masa jalan ni kan terus teringat cite yang Que Haidar berlakon tuu. Jalan Lama ke apa entah nama dia.
Oke, lepas ni taknak dah lalu ikut sini. Seram uolsss..
Tapi kan, for at least I dah ada experience drive on my own kat situ. Yay!
One more thing, boleh pulak aku fefeeling Letty kat jalan tu haa.
Road side dia ada iras-iras scene cite FnF7 gak sedikit sebanyak. haha.

Ekceli aku tak plan pun nak balik ari isnin. Planningnya nak balik on Tuesday.
Tapi pepagi isnin yang nyaman tu kakak aku telah mengerah supaya daku bangun dari pembaringan.
Makanya dalam keadaan tidak bersedia aku drive. Aku kena ready mental and pyhsical kalau nak drive tau. Over tak aku? huahua.
Aku sepatutnya dah start school holiday on Saturday.. but then, ada family day sekolah lah pulak.
So aku joinlahh kan even aku takdak family pun lagiks. Bolehlaaa tahan family day tu.
So, kita telah ke Bayou Lagoon Park Resort masa kat Melaka aritu.
Kalau yang ada anak tu, bolehlaa bawak anak ke sini.
Budak-budak suka la boleh mandi mandi kat water park nya. Just nice jela tempatnya.
Million thanks to Fazzy sebab bawak titew ke sana even bersesat-sesat dahulu pada mulanya. mihmih.

Akan ku nikmatiiiiii sepuasnyaaaa cuti kali ini! *tetiba*
Wah, seronottttt sanadddd!



Nota Kaki: Seram pulak bila aku try google pasal jalan gombak lama ni uols. Bersepah cite seram. Wuuu.

2 comments:

zomba said...

X sio2 jale blog ari ni,,lamo x baco ck diba bobel,,hahahah

Selipar Putus said...

cik diba bobel bendo-bendo bongek jah. hahak.