~fOllOw mE, i'll fOllOw U~

Saturday, October 23, 2010

Ade Orang Cakap Aku Tak Serius

serius?
Ouh, nenek memang alergik ngan perkataan serius..
tulun ler nOkssss, nenek memang tak reti nak serius barang seinci pOn..
ya, nenek taw.. dalam idOp neyh, kite perlu jugek untOk ber'serius'an,
tapi asal kalO nenek nak siyes jek tak jadik..
musti nak terkeluar gak lawak-lawak keji cam hampagas tak cukOp bulan~
nenek da cube tepOn and tanye mak nenek..
nape ler nenek ni sebijik makhluk yang tak reti nak siyes?
tapi Orang laen plaks yang angkat tepOn..
fOfuan gediks mane tah.. *dem! suare merdu gilak*
sampi ati my mom amek anak angkat baru...
jeles dOwh.. dah ler fOfuan tu cakap Omputes!
ala-ala exam listening MUET jek beliau cakap.. camni haaaaa:

"this is the vOice mailbOx fOr the number bla bla bla and bla bla.."

nenek terOs majOk and letak tepOn.. asbestOs tOl, abes telan kedit gua~
sO, nenek pon tataw nak tanye sape..
takkan nak tepOn tanye kuceng nenek si Erra Fazira tu plaks an..
sumpah nenek memang tak suke situasi siyes,
nenek ase seOlah-Olah dihumban ke dalam lOji kumbahan najis jek,
dengan tangan and kaki nenek diikat dengan teknik ikatan buku sila~
Ouh.. demmit.
nenek mintak maap ler kat insan yang terasa ngan ketidakseriusan nenek..
nenek sumpah tak reti nak siyes miyes cam biskut merry.
tengah kene marah pOn nenek tak reti nak siyes lagik..

si pOlan: leh tak serius sikit? time maen-maen, kite maen lah.. time serius, sile serius..
nenek: nak serius cane? tak reti la serius-serius ni.. kalO cereal, reti la.. hikhik.
si pOlan: ......................... (diam le plaks makhluk ni..)
nenek: Okai-Okai.. kite siyes.. hehehe (gelak lagik)


nenek da mati kutu der...
cane nak tOpup keseriusan lam diri nenek yang lemah lembut and sOpan sOtOng ni..


nOta kaki: sebijik serius itu umpama setitik peluh nenek..

12 comments:

Puteri Dyla Qistina said...

kite tau bila awak nak siyes bila awak tak siyes. :) cayook!

SweetSyaza said...

nenek ni siyes lawak giler...
so tapaya la nak siyes2...
ignore jek siyes2 ni..
idop nenek lawak!!!!hahaha

Selipar Putus said...

dyla: hik3.. tOche sifu.. gOng xi fa cai~ mueheheh.

Selipar Putus said...

syaza: hukhuk.. maceh cu.. nenek berasa cgt t'haru.. nah, nenek hadiahkan gigi palsu nenek sbg tanda p'hargaan.. wuwuwuwuwu~

Cik Fia said...

kawen t seyes kot.. aha

Fello Ariza said...

nenek.. nenek tau x pe mksud sies tuh.. sies tuh sjenis mkanan lah..haha..

hensem kucing tuh..haha

Q said...

ada benda kene serius dan ada juga situasi yang tak.
kim salam kat incik kucing tu ye. huhuh

Selipar Putus said...

cik fia: sape nak kawen ngan nenek yg x siyes ni.. uwaaaaa~

Selipar Putus said...

fell: wakaka.. cm siyut jek.. nek ingatkan siyes tu sejenis penumbuk.. meh cni nek tumbuk fell kaw2 pyr~ hak3

Selipar Putus said...

Q: eyy.. lame x nmpak Q.. incik kuceng cOmbonk.. die ckp nk jwb slm Q tu esOk.. huk3

sue@p.l.e.i.a.d.e.s said...

seyes nek xseyes..ha ha ha,,

Peminat Katie Holmes said...

aku nak pinjam gambar ni nanti.haha