~fOllOw mE, i'll fOllOw U~

Tuesday, September 25, 2012

Enid Blyton

Assalamualaikum.. and Hye.. :)

Oke, korang penah dengar tak nama Enid Blyton? Omputes tu uolss.. ahak. :')
ekceli, Enid Blyton ni seutas seorang penulis buku.. and im one of her biggest fans :') aum aum!
FYI, buku-buku yang dia tulis tu buku cerita bebudak je pung.. haha tapi aku suka bace noks!
dah kenapa nak bertanda seru bagai ni? itu tandanya aku eksited.. kehkeh!!
dah lama aku tak bace buku cerita minah ni sebabnya last aku baca pada tahun 2007..
dem, biggest fans la sangat aku nih.. puihhh! *lempang diri seniri*
buku dia tulis best ouh.. aku sampai berangan nak jumpa makhluk kerdil yang beliau story dalam setiap buku-bukunye.. that's what we call 'Brownie'
buku tu tebal and banyak cerita dalam tu tau... siyes best! bagi akulah kan..
nanti aku dah ada anak, aku nak bagi anak aku bace buku ni.. eh, daripada aku bagi bace buku ni baik aku bagi bace kisah nabi kan.. *insaf jap*

makhluk ni la aku nak jumpa.. cecomeyyy hehe :)

dulu, aku dapat baca dengan free sebab berlambak je kat library sekolah aku dulu..
tiap kali pinjam buku kat lib, aku pinjam buku ni je pung..
and yang aku bangga, cikgu Ismail iaitu cikgu lib sekolah aku tu pun minat buku ni..
citarasa tinggi lah aku baca buku ni sama ngan cikgu tu..kihkih! watdehell aku batak sangat nih?

some collections of Enid Blyton...



karya-karya Enid Blyton ni aku suka bikos aku suke cite fairytale and yang ada magic giteww..hehe
feeling bebudak lak aku ni.. bila baca tu kita rasa macam dalam cite tu.. pehh giler berangan seyh..
aku nak ada cottage cam makhluk kerdil lam story Bylton tu.. aku nak pergi kat latar tempat yang dia describe lam every story dia.. rasa cam best tempat tu, fairyland guys! best tu! aumm.
melalui story dia jugak, kita dapat tau culture omputes ni cemane..
so, motipnye sekarang ni.. aku rindu giler nak bace buku-buku Enid Blyton ni..
tapi fulus tak berapa nak ade la kheen nak beli buku-buku beliau.. mahal kot sebijik buku dia..
ada la yang aku download je kat internet tapi tak berapa nak best lah cerita dia.. sobs3 :'(

bestnya kalau aku dapat semuaaa buku-buku ni.. aummm!

dan ini..... pehh heaven! *bagi akulah*


mane-mane anak datuk nak sponsor aku buku-buku ini silekan.. ahak!
anak datuk lah sangat kan senah oii..



Nota Kaki: FYI, one of Enid Blyton's most widely known characters is Noddy. Alaaa.. Noddy yang penah main kat tv zaman dulu-dulu tu la Jemah oii.. k, bai.

No comments: